torsdag 3 september 2015

Vecka 2 snart avklarad...

Här kommer ett hopplock av veckan som varit...

Jag har varit på pizzalunch. Då betalar man $2 också får man äta hur mycket man vill. Det fanns lite olika sorter med t.ex. oliver, ananas eller jalapeño på. Men amerikanarna har tjocka bottnar på sina pizzor, så det blev ganska mycket deg. De har dessutom ingen tomatsås på...


Jag har även varit sjukt sugen på tacos och vad serveras då inne på universitetscafeterian om inte tacos?! Inte den bästa jag ätit, men den stillade mitt sug efter tacos (och att bara få äta något annat och mer vanligt för en stund).


Promenerade ner på mataffären en dag för att köpa frukost. Det är trevligt att ha något hemma på morgonen innan skolan börjar, så slipper jag ta mig till cafeterian den tiden på morgonen. Det blir sådant strul och tar längre tid än vad man har tid med på morgonen. Jag hittade då dessa i en av kylarna. Som jag har längtat efter Bailey's utan den starka alkoholsmaken, och här finns den äntligen! Vilken lycka och så god den är!


Jag har även varit på sightseeing i Cleveland och då fick jag åka en sådan här söt buss, en "trolley" kallar dem det. Det var så kul att få se Cleveland från denna sida och jag fick verkligen åka runt. Det var lite annars mot för att ta sig runt till fots. Han som körde kunde så mycket historia om staden att det fascinerade mig. Såå kul!


 Ett stopp längs vår rutt var "Rock and roll hall of fame". Det är ett museum över Rock 'n' Roll och där inne sjöng och spelade unga låtar från kända rockgrupper, de var riktigt duktiga och jag stod och njöt en bra stund innan det var dags att åka vidare. Någon helg i höst blir detta verkligen något att bita i!




Annars har veckan bjudit på mycket plugg. Detta eftersom man här i USA har läxor på ett helt annat sätt mot för universitet i Europa. Vet inte om jag är så begeistrad i det... Jag återkommer när jag skaffat mig en bättre uppfattning om saken. Denna vecka har jag ju just och pass börjat med mitt riktiga schema.

Imorgon har jag lektioner fram till 11, sedan bär det av mot Chicago! Vi får se vad USA har att erbjuda mig där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar