lördag 4 juli 2015

Presentation och kort introduktion

Swedish Traveller skrivs av mig, Evelina, och kommer huvudsakligen innehålla redogörelser om mina studier i USA under hösten 2015. Jag som skriver studerar Sociologiprogrammet vid Umeå Universitet och hösten 2015 har jag min valfria termin, vilket är anledningen till varför jag väljer att studera utomlands just nu. Anledningen till varför jag väljer att studera utomlands under min valfria termin, och inte vid hemuniversitetet, är mycket simpel - jag tycker om att resa.

Det är ännu oklart vad innehållet i Swedish Traveller kommer att bestå av mer konkret, men syftet är att dokumentera min resa - dels för egen del, men även för att vänner, familj och bekanta hemma i Sverige kan se vad jag är med om och vad jag har för mig. Således får man räkna med att inläggen förmodligen mestadels kommer att utgöras av vardagliga händelser.

Jag hoppas att Du är med mig under denna spännande resa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar