måndag 10 augusti 2015

Florida, USA vecka 1 av 2 - Del 1 ankomst

Flygningen över Atlanten till andra sidan jorden gick bättre än väntat. Jag var rädd att resan efter fem timmar skulle kännas långsamt, men det gick över förväntan! Lite mat, toabesök, lekar, spel, film och vila så var jag framme. Framför varje sittplats fanns touchscreen-skärmar med spel, musik, film, flygrutt samt möjlighet till direktbetalning och beställning av färdkost. Väldigt high-tech för min del, må jag säga. Efter ett x antal passkontroller och tid spenderade i diverse köer var jag framme i Florida, USA! Värmen utanför flygplatsens AC-kalla luftrum slog mot mig. Det var precis som att gå in i en vägg. Åh, du efterlängtade värme, välkommen! Första natten spenderades på hotell med hotellfrukost.


 



Andra dagen gick färdriktningen mot den plats jag kommer att vistas i dessa två veckor innan jag åker upp till Baldwin Wallace University i Berea, Ohio. Därför blev det en del handlat. I mataffären fick jag syn på flera klassiker, bland annat Ben & Jerry's, Jell-O och Krispy Kreme.





Med både pool vid huset och en allmän pool tror jag nog att jag kommer att kunna trivas i varma, soliga och härliga Florida! Än så länge visar sig Florida från sin bästa sida!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar