fredag 28 augusti 2015

Vecka 1 - första veckan avklarad

Första skolveckan har nu gått och det har varit intensivt. Måndag och onsdag har jag i princip haft lektioner från 07.00-20.45. Lite mat och dusch har jag hunnit med emellan, men inte så mycket mer faktiskt. Men jag har redan ändrat mitt schema så det kommer att vara lite lugnare nästa vecka. Tisdagen, gårdagen, var dock lugn med två lektioner. Men det har bland annat varit lite administrativa uppgifter som jag behövt ta tag i.


Jag läser kriminologi, psykologi, ledarskap och engelska samt två balettkurser, modernt, jazz och ballet-bootcamp. Sociologikurserna som jag hade valt var alldeles för lika de kurser jag redan har läst i min utbildning och sociologiprogrammet, därför tog jag bort dem. Jag har 15,5 credits och jag behöver bara läsa 12 credits, så jag funderar på att ta bort en kurs till. Antingen blir det ledarskapskursen eller engelskakursen. Jag måste inte läsa engelskakursen då engelskatestet gick bra, men kursen verkar väldigt rolig då man får skriva mycket, och jag gillar att skriva. Ledarskapskursen var också väldigt rolig, men jag läste ledarskap i Sverige under vårterminen. Jag tror jag tar helgen på mig att bestämma mig eller kanske till och med nästa vecka, då vi förmodligen kommit igång lite mer så man kan få något hum om hur kursupplägget verkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar