tisdag 11 augusti 2015

Florida, USA vecka 1 av 2 - Del 2 Delray Beach

Resan fortsätter till Delray Beach, Florida. Där blev det bad i havet och sanden var så het att man var tvungen att bära skor för att inte fötterna skulle brinna upp. Tidsomställningen efter några dagar på plats tycker jag går bättre än väntat. Jag har inte alls känt av det. Jag antar att tidsomställningen hem, och österut, därför kommer att kännas desto mer. Dock återstår det att se...


Jag gick även längs huvudgatan i Delray Beach. Den leder genom stan till stranden och runtomkring återfinns barer, butiker och restauranger tätt intill varandra. Längs gatan låg även en alldeles egen Ben & Jerry's-affär. Tyvärr hade den inte öppnat under tiden jag vandrade runt i staden där på förmiddagen...





Dessutom kan jag pricka av de väldigt amerikanska brandposterna och brevlådorna från min bucket list över 'Att se och göra i USA', check, check!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar