måndag 24 augusti 2015

Första skoldagen

Söndagen avslutades med fint sällskap, värme, vacker solnedgång och god glass från Igloo's. Som jag nämnde i föregående bloggpost så finns det flera smaker på allt - glass, topping, såser, you name it! Och bägarna är ju inte direkt små...





Jag har även kommit igång med träningen, vilket känns jätteskönt. Har varit på gymmet två gånger med några av de andra internationella studenterna. Jag har längtat hela sommaren efter det! Gymmet är förmodligen mindre än IKSU, men det finns ett stort och rymligt gym med redskap, en dansstudio, en simbassäng, en squash-plan, en inomhuslöpbana (modell 400 meter) samt en basketbollplan. Ute på campusområdet finns även en baseball-plan.




Idag var det första skoldagen. Jag har haft lektioner så gott som hela dagen. Kl 07.00 var jag i dansstudion och hade ballet bootcamp, har även gått på två balettlektioner (eftersom läraren inte visste vilken nivå som skulle passa mig), haft en engelskakurs samt en sociologikurs. Så jag har endast haft paus för måltider och en snabbdusch. Inledningsvis gjorde alla internationella studenter ett engelskatest i början av vår vistelse. Jag behövde inte ha någon av de lektionerna som obligatorisk kurs, men under introduktionen lät den ena väldigt kul. Vi får väl se... Jag skulle helst av allt ej vilja ha några kvällskurser. Det hade dessutom varit bra om jag kunde få en tilltalande blandning av kurser som kunde uppfylla min nyfikenhet av att lära mig nya saker, något som jag tycker genuint mycket om, något som är roligt eller att studera bara för kul, lagom svårt, intressant, något som kan utveckla mig själv och som ger mig något på ett personligt plan samt något som är lagom krävande... Vi får väl se hur det blir med det med... Som jag också nämnt i det tidigare blogginlägget så är ansökan till kurser, ändring av kurser och avhopp av kurser lite annorlunda jämfört med Sverige. Efter en så pass lång dag hade jag faktiskt tänkt lägga mig tidigt, det ska bli såå skönt. Har nu skrivit klart bloggposten och klockan är nu 21.45.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar